گزارش رویداد وارونه‌ی بیمه

11/25/2017

نفوذ و گسترش نوآوری های جدید در صنایع مختلف و بررسی نمونه های موفق کسب و کارهای نوآورانه، به ویژه در سال های اخیر، از یک سو سازمان های بزرگ را متوجه این موضوع کرده است که تنها راه حفظ بقا و رشد و توسعه آینده آن ها در گرو استقبال از ایده های جدید و راه کارهای نوآورانه است و از سوی دیگر به علاقه مندان فعالیت در محیط استارتاپی و ارزش آفرینی این پیام مهم را می رساند که ایده هایی می توانند سریعتر به کسب و کارهایی موفق تبدیل شوند و رشد کنند که برخواسته از نیازی موجود باشند و سعی کنند با راهکارهایی خلاقانه مشکل را مرتفع سازند و به خلق ارزش منجر شوند.
توضیحات فوق اهمیت برقراری ارتباط بین فعالان عرصه صنعت و فعالان اکوسیستم استارتاپی را بیش از پیش آشکار می کند. از آنجایی که چگونگی برقراری ارتباط با سازمان ها و تعامل با ایشان ممکن است برای جوانان و تازه واردها به اکوسیستم استارتاپی آسان و واضح نباشد، از جهتی دیگر یافتن جمعی از جوانان مستعد و صاحب ایده و دسترسی به آن ها جهت مطرح نمودن مشکلات صنعت نیز برای سازمان های بزرگ آسان نیست. لذا در دو دهه اخیر برگزاری رویدادهایی با عنوان رویدادهای وارونه (Reverse Pitch) با هدف برقراری ارتباط بین این دو گروه در دنیا بسیار رایج شده است. در این میان آواتک به عنوان شتابدهنده ای پیشرو در ایران، ایجاد فضایی برای برقراری این ارتباط را جزو رسالت های اصلی خود حس کرده است و لذا صنعت بیمه را به عنوان یکی از بزرگترین بخش های سه گانه مالی کشور (بورس، بانک، بیمه) برای برگزاری اولین رویداد وارونه انتخاب کرده است.
در همین راستا اولین رویداد از سری رویداد های وارونه (Reverse Pitch) با عنوان رویداد وارونه بیمه در تاریخ 24/08/96 در مکان جدید شتاب دهنده آواتک (کارخانه نوآوری) با همکاری بیمه کوثر و شتاب دهنده آواتک برگزار شد. این رویداد پیش در آمدی بر رویداد 4 روزه نوآوردگاه بیمه بود که قرار است در تاریخ هفتم تا دهم آذر ماه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شود.
ثبت نام در نوآوردگاه بیمه
در ابتدای مراسم، پس از خوشامد گویی به حاضرین، توضیح مختصری در خصوص اهمیت نوآوری در سازمان های بزرگ و اهمیت برگزاری رویداد های وارونه توسط امیر صالحی، مدیر توسعه کسب و کار آواتک ارائه شد.
در ادامه آقای نوید خاندوزی، مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه کوثر، معرفی کوتاهی از بیمه کوثر و تمایل این شرکت برای حمایت از ایده های نوین و خلاقانه در راستای رفع خلاهای موجود در این صنعت را بیان کردند.
پس از آن، جناب آقای ابوالفضل آقادادی، مدیر برنامه ریزی توسعه و پایش عملکرد بیمه کوثر به تشریح حجم بازار بیمه در ایران و سهم بیمه کوثر از این حجم بازار پرداختند؛ و علاوه بر معرفی شاخه های گوناگون بیمه در ایران، جایگاه صنعت بیمه در کشورمان را نسبت به دنیا مقایسه کردند. صحبت های ایشان با بیان مشکلات اصلی سیستم بیمه در ایران و اشاره به برخی از راهکارهای برطرف نمودن این مشکلات پایان یافت.
بعد از پایان توضیحات مدیران بیمه کوثر، آقای مرسل پور مدیر روابط عمومی نوآوردگاه، راجع به هدف برگزاری نوآرودگاه بیمه که در آینده نزدیک (7 الی 10 آذر ماه 96) برگزار خواهد شد و نحوه ثبت نام در این رویداد توضیحاتی ارائه کردند و با تأکید بر هدفمندی نوآوردگاه و عزم جدی بیمه کوثر برای حمایت از صاحبان ایده، حضور در رویداد وارونه بیمه و در ادامه آن رویداد نوآوردگاه بیمه را فرصتی مناسب برای جوانان علاقه مند به ایجاد کسب و کارهای نوآورانه به ویژه در صنعت بیمه نامید.
بخش نخست مراسم با پذیرایی از مهمانان پایان یافت و در بخش دوم، با مرور کلی از آنچه در بخش ابتدایی بیان شده بود ادامه یافت.
در این بخش نوشین کاشفی و امیر صالحی از واحد توسعه کسب و کار شتاب دهنده آواتک، به طور مشترک به معرفی روند فن آوری های مالی (Fintech) در دنیا و بیان حجم سرمایه گذاری انبوه در این حوزه پرداختند؛ در ادامه فن آوی بیمه (Inshurtech) به عنوان یکی از مهم ترین و بزرگترین زیرشاخه های فن آوری مالی مطرح شد. یکی از جذابترین بخش های این ارائه که بازخورد خوب حضار را به همراه داشت معرفی استارتاپ های موفق بیمه در دنیا بود. در این بخش چند استارتاپ معروف و موفق بیمه دنیا در هر شاخه (مانند بیمه های اتومبیل، منزل، عمر، سلامت و …) معرفی شدند و به پخش فیلم های انیمیشن کوتاه و جذاب از نحوه عملکرد این استارتاپ ها پرداخته شد که به پرسش سوالاتی از طرف مخاطبین و در نتیجه دو سویه و تعاملی شدن بحث انجامید.
بعد از معرفی استارتاپ های مطرح دنیا، پنل پرسش و پاسخ سی دقیقه ای برگزار گردید که در آن سعی شد به اکثر سوالات حاضرین پاسخ داده شود.
مراسم با پذیرایی از حاضرین و شبکه سازی حضار با یکدیگر پایان یافت. فایل ارائه رویداد را میتوانید از کانال تلگرام @InsureTech دانلود کنید.

نظرات0