گفتگو با تیم های دوره سوم شتابدهی آواتک – بخش چهارم: دیتاشهر

04/26/2016

در بخش چهارم از سری مصاحبه ها با تیم های دوره سوم، با بهرام مشرفی از بنیان گذاران دیتاشهر گفتگو کرده ایم.

.

آواتک: دیتاشهر چیست و چه کار می کند؟

بهرام: دیتاشهر یک موتور جستجوی هوشمند برای کسب و کارهای محلی در هر شهر است. از طریق دیتاشهر می توانید بر اساس نیازتان مکان مورد نظر خود را بیابید.

.

آواتک: ایده دیتاشهر چه طور به ذهن شما رسیده است؟

بهرام: پیدا کردن مکان های مختلف در شهر بزرگی مثل تهران همیشه مشکل است و وقتی آنها را پیدا می کنید همیشه دردسر انتخاب بین آنها وجود دارد. میخواستیم پلتفرمی بسازیم که افراد در آن لتوانند نزدیک ترین مکان ها به خود را پیدا کنند و از نظرتان مردم برای یافتن متناسب ترین جاها به نیازهایشان بهره ببرند.

.

آواتک: ارزشی که دیتاشهر ایجاد می کند چیست؟

بهرام: استارت آپ ما بانک اطلاعاتی جامه و دقیقی از کسب و کارها در کنار نظرات مردم در اختیار کاربران قرار می دهد تا آنها بتوانند نزدیکترین و مناسب ترین جا را بر اساس نیازشان پیدا کنند.

.

آواتک: راجع به تیم خودبرای ما بگویید و این که چه چیزی باعث شد فکر کنید که تیم شما بهترین تیم برای ساختن این استارتاپ است.

بهرام: تیم ما شامل چهار نفر است که همگی موسس هستند. بهرام مشرفی برنامه نویس و مدیر عامل، امید آراسته طراح رابط کاربری و سامان موحد مدیر محتوا دوستان دبیرستان هستند و محمد چنگانی مدیر فنی همکار بهرام از زمانی است که هر دو روی موتور جستجوی پارسیجو کار می کردند.

..

آواتک: آینده خودتان و دیتاشهر را چه طور می بینید؟ به چه نحو برای آینده برنامه ریزی می کنید؟

بهرام: برنامه ما این است که پایگاه داده مان را گسترش دهیم و آن را تبدیل به بانک اطلاعاتی کاملی از تمام کسب و کارها کنیم و جذابیت بیشتری داشته باشیم. پس از آن می توانیم به کسب و کارها ها رجوع کنیم و روی سودآوری کار کنیم. با در نظر گرفتن نرخ رشدمان، و این نکته که هنوز پایگاه داده مان را کامل نکرده ایم و اینکه بازارمان یکی از بزرگترین هاست، آینده ی بسیار روشنی برای دیتاشهر متصوریم.

.

آواتک: چه چالش هایی در راه رشد لوناتو شما وجود دارند؟

بهرام: بزرگترین چالش ما بازاریابی و پولی است که برای انجام آن نیاز داریم. ما فکر می کنیم برای بازاریابی در چنین بازار عظیمی به پول زیادی نیاز داریم . منابع انسانی نیاز داریم و برای همچین هدفی حتما به سرمایه نیاز داریم. چالش بزرگ دیگر ترغیب مردم به نوشتن نظراتشان است چرا که این چیزها هنوز بین ایرانیان جا نیافتاده است. اما خوشبختانه ما راه حل خوبی برای این مساله داریم، در حال حاضر روی gamify کردن وبسایتمان و جذاب کردن درج نظر برای کاربرانمان کار می کنیم و امیدواریم بازی ها و جوایز مردم را تشویق به نوشتن نظرات و دخیل شدن در تولید محتوای کاربران کنند.

.

آواتک: چطور با آواتک آشنا شدید؟

بهرام: ما داشتیم در اینترنت به دنبالVC می گشتیم و این گونه بود که با آواتک آشنا شدیم. بعد شروع به شرکت در ایونت هایشان کردیم و وقتی آواتک شروع به مصاحبه برای سایکل سوم کرد ما ثبت نام کردیم و پذیرفته شدیم.

.

آواتک: تجربه شما با آواتک چه طور بوده است؟

بهرام: اگر بخواهم تجربه مان با آواتک را در یک جمله خلاصه کنم باید بگویم آواتک ترکیبی از سرگرمی و کار است.در آواتک از طریق مربی گری به شما کمک می شود. همچنین با آموزش روش هایی برای رشد کسب و کارتان و متصل کردن شما به سرمایه گذاران، فرآیند تبدیل استارتاپ به یک شرکت را تسهیل می کنند.

.

آواتک: چه چیزی در مواقع سختی تیم را با انگیزه نگه می دارد؟

بهرام: هر وقت که احساس نا امیدی و سرخوردگی می کنیم به کاربرانی فکر می کنیم که به وبسایت ما می آیند و از آن به عنوان ابزار یاری بخشی در آسان کردن زندگی شان استفاده می کنند و این به ما احساس سودمند بودن و انگیزه می دهد، یا به روزی فکر می کنیم که دیتاشهر به توان بالقوه خود دست یابد و از بازار عظیمش شروع به سودرسانی کند. پس به موفقیت فکر می کنیم. نکته دیگر اینکه ما سعی می کنیم همیشه همدیگر را با انگیزه نگه داریم چرا که داشتن یک استارتاپ به معنی کلی استرس و درگیری است پس عادی است که اعضای تیم امیدشان را از دست بدهند اما مساله مهم این است که از به طور مستمر از هم پشتیبانی و یکدیگر را تشویق کنیم.

.

آواتک:بزرگ ترین موفقیت شما تا به این لحظه چه چیزی بوده است؟

بهرام: دیتاشهر را 3 ماه پیش لانچ کردیم و تا حالا به 4000 بازدید کننده در روز، 500 کاربر و بیش از 2000 نظر رسیده ایم و این اعداد در حال رشد هستند.

.

آواتک:چه توصیه ای دارید برای تیم هایی که قصد دارند یک استارتاپ رو شروع کنند؟

بهرام: به آنها می گویم که به کار کردن ادامه دهند و امیدشان را از دست ندهند. چون کار استارتاپی اصلا راحت نیست و پر استرس و وقت گیر و انرژی بر است. ممکن است اشتباهات زیادی مرتکب شوید و با چاش های فراوانی روبه رو شوید که حتما در بعضی از آنها شکست خواهید خورد، اما مهم این است که امیدوار بمانید.

.

آواتک:کتاب استارتاپی مورد علاقه شما چیست؟

بهرام: Lean Analytics

.

آواتک: ابزار productivity مورد علاقه شما چیست؟

بهرام: Trello، Google Calendar و Telegram

.

آواتک:بزرگ ترین درسی که از ابتدای کار تا کنون یاد گرفته اید چیست؟

بهرام: بزرگترین چیزی که تاکنون آموخته ایم این است که با هم کار کردن و تلاش برای کمک به دیگران بهترین راه برای اموختن چیزهای جدید و پیشرفت است. سعی کنید خودتان را رشد دهید و آنچه از تجربیاتتان آموخته اید را با دیگران در میان بگذارید و بیبینید چه پیش می آید.

.

logoDatashahr

.

نظرات0