05/24/2016

گفتگو با تیم های دوره سوم شتابدهی آواتک – بخش هشتم: دوئل

در قسمت هشتم از سری مصاحبه ها با تیم های دوره سوم آواتک به سراغ مهدی کاظمی و آرین بهوندنژاد از تیم دوئل رفته ایم و با آن ها گفتگو کرده ایم.

.

آواتک: برای ما کمی راجع به دوئل توضیح دهید ؟

مهدی: ما در حال ساختن پلتفرمی برای آن‌هایی هستیم که می‌خواهند در آزمون‌هایی مثل کنکور، تافل، آیلتس و … شرکت کنند. این امکان را برای کاربرانمان فراهم می‌کنیم که بتوانند در یک مسیر مشخص برای آزمون آماده شوند. آنها همچنین می‌توانند در آزمون‌های جمع‌بندی هفتگی شرکت کنند و همچنین در رقابت‌های رودررو سطح خود را در مقابل دیگر شرکت‌کنندگان آن آزمون بسنجند.

.

آواتک: ایده دوئل چه طور به ذهن شما رسیده است؟

مهدی: هردوی ما (آرین و مهدی) علاقه‌ی بسیاری به بحث آموزش و همچنین ترکیب کردن گیمیفیکیشن با بحث آموزش داریم. بعد از مشاهده‌ی چند نمونه‌ی خارجی که گیمیفیکیشن را در بحث‌های اطلاعات عمومی آورده بودند به این فکر افتادیم که می‌توان همین کار را در آموزش نیز انجام داد تا تاثیرگذاری بحث آموزش بیشتر شود و امر آموزش لذت‌بخش‌تر گردد.

.

آواتک: دوئل چه ارزشی ایجاد می‌کند؟

مهدی: ما این قابلیت را برای کاربرانمان ایجاد می‌کنیم که بتوانند در یک مسیر مشخص برای آزمون خود با هزینه‌ی کمتر و تاثیرگذاری بیشتر آماده شوند.

.

آواتک: راجع به تیمی که برای دوئل ساخته اید برای ما بگویید.

مهدی: آرین دارای مدرک کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات سال‌های تحصیلی خود را به مطالعه اضافه بر سازمان در مورد مهندسی نرم افزار، معماری نرم افزار، و متدولوژی های توسعه پرداخت. او هم چنین علاقه زیادی به یافتن روش های موثر آموزشی تطبیق پذیر با دانش آموز دارد.

من بیش از ۶ سال سابقه‌ی تدریس به دانش‌آموزان و دانش‌جویان را دارم. همیشه کار‌های جدی و خارج از چارچوب جامعه را دوس داشته ام و “دوئل” یکی از آنهاست.  همیشه دوست داشته ام که در زندگی دیگران ارزش‌های ماندگار ایجاد کنم و به همین دلیل به تدریس علاقه‌مندم. “دوئل” برای من چالشی به حساب می‌آید که بتوانم این حس خود را راضی کنم.

..

آواتک: آینده خودتان را با دوئل چطور می بینید و چه برنامه ای برای آن دارید؟

مهدی: هدف ما برای سال آینده این است که با افزایش کیفیت محتوا از طریق همکاری با انتشارات مختلف تعداد بیشتری از دانش‌آموزان کنکوری را به پلتفرم خود وارد کنیم.

همچنین با هماهنگی‌های انجام شده با تولیدکنندگان محتوا در قسمت آزمون‌های تافل و آیلتس این قسمت از پلتفرم خود را نیز اکتیو کنیم.

.

آواتک: چه چالش هایی در راه رشد دوئل می بینید؟

مهدی: تهیه محتوا، قوانین کپی رایت در سطح بین الملل

.

آواتک: چطور با آواتک آشنا شدید؟

مهدی: ۳ نفر از دوستان من در سایکل ۱ آواتک حضور داشتند و ۱ نفر در سایکل ۲. از طریق صحبت با آنها تصمیم گرفتیم که برای حضور در آواتک اقدام کنیم.

.

آواتک: تجربه شما با آواتک چه طور بوده است؟

مهدی: آواتک محل خوبی برای کار و برقراری ارتباط با جامعه استارتاپی بوده است.

بسیاری از ورک‌شاپ‌ها خیلی کاربردی بودند و بعضی از آنها فقط برای بعضی از تیم‌ها مفید بودند و بحث کاری تیم‌های دیگر نبودند.

دسترسی به آدم‌های با تجربه جزء بهترین مزیت‌های آواتک است. بعضی وقت‌ها یک جمله از این افراد به ما کمک می‌کند که مسیر خود را بهتر بشناسیم.

.

آواتک: چه چیزی در مواقع سختی تیم را با انگیزه نگه می دارد؟

مهدی: در مواقع سخت این هدف ماست که به ما انگیزه می‌دهد به بهترین نحو کار خود را ادامه دهیم. ساختن محصولی که کاربرانمون دوسش دارن خیلی برای ما ایجاد انگیزه می‌کنه و همیشه در حال یادگرفتن هستیم.

.

آواتک: بزرگ ترین موفقیت شما تا به این لحظه چه چیزی بوده است؟

مهدی: تا این لحظه بیش از ۲ میلیون سوال در پلتفرم ما جواب داده شده است و با این کار انتشاراتی که روز اول احساس می‌کردند استفاده از چنین پلتفرم‌هایی تاثیرگذار نیست حاضر شده اند با ما همکاری کنند.

.

آواتک: چه توصیه ای دارید برای تیم هایی که قصد دارند یک استارتاپ رو شروع کنند؟

مهدی: تیم خوب در کنار ایده‌ی خوب مهمترین عوامل شروع یک استارتاپ هستند. تیم خوب یعنی تیم متعهد و مسئولیت‌پذیر که در تمامی زمان‌ها استارتاپ را جزء بالاترین الویت‌ها قرار می‌دهد. اگر هریک از این ۲ را ندارید اول‌ آنها را پیدا کنید بعد ادامه دهید.

.

آواتک: کتاب استارتاپی مورد علاقه شما چیست؟

مهدی: Designing Products People Love و The E-myth Revisited

.

آواتک: ابزار productivity مورد علاقه شما چیست؟

مهدی: زبان برنامه نویسی پایتون، سیستم کنترل سورس کد گیت، سیستم تولید محتوای گوگل داک

.

آواتک: بزرگ ترین درسی که از ابتدای کار تا کنون آموخته اید چیست؟

مهدی: ایده طراحی یک محصول جدید از درون ذهن کارافرین نمیاد بلکه از مشاهده نزدیک و بدون دخالت در جامعه مخاطب و تحلیل رفتار و ریشه مشکلات آنها ظهور پیدا میکند. طراحی محصول چیزیست که در همه صنایع به طور جدی بکار گرفته می شود و اهمیت دارد اما در مورد اپلیکیشن  وب و موبایل به دلیل راحتی در پیاده سازی و جمع کردن بازخورد و سو تعبیر در کلماتی مانند MVP و Lean استارتاپ کارآفرینان را گمراه کرده است.

logo_duel

نظرات0