05/16/2016

حضور آواتک در نشست سیلیکون ایران

ضمن تشکر و قدردانی از مرکز شتابدهی نوآوری به اطلاع می رساند که این مرکز  در نظر دارد نشست سیلیکون ایران (SILICON IRAN) را برای  تبادل تجربیات کارآفرینان ایرانی برگزار نماید. در طی این نشست که آواتک نیز در آن حضور دارد فعالان حوزه های فناوری و نوآوری تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و نحوه بومی سازی رویکردهای نوین کسب وکار را بررسی می نمایند؛ در این نشست  علاوه بر کارآفرینان داخلی، حضور جمعی از ایرانیان کارآفرین و موفق  مقیم خارج از کشور هم پیش بینی شده است.

 
سیلیکون ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس و با همکاری جمعی از شرکت های بزرگ نوآور، شتابدهنده های نوآوری و استارتاپ های پیشرو، برگزار خواهد شد و علاوه بر اینکه نقطه کانونی مناسبی برای شبکه سازی میان  استعدادهای نوآور،  کارآفرینان موفق ایرانی، سرمایه گذاران، مدیران و رسانه ها خواهد بود؛ هم زمانی آن با نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری INOTEX سبب خواهد شد که زمینه معرفی بهتر اکوسیستم کارآفرینی به فعالین حوزه تکنولوژی فراهم گردد.

image002

 این نشست از ۶ پنل تخصصی تشکیل شده است که در آنها کارآفرینان تجربیات خود را به اشتراک می گذارند:

.

پنل ایده

چگونگی انتخاب ایده مناسب برای کسب و کار

همیشه ایده‌های متفاوت و متنوعی به ذهن افراد خلاق می‌رسد که اکثرا با هدف حل یک مسئله، بهبود یک روش و یا رفع یک مشکل جرقه می‌زند. اما آیا این ایده به کسب و کار موفق منجر می‌شود؟ اگر ایده یک کسب و کار موفق بین‌المللی را بخواهم در کشور خودم پیاده‌سازی کنم آیا موفق می‌شوم؟ چگونه ایده مناسبی را متناسب با زیست بوم ایران برای کسب و کارم پیدا کنم؟ اعضای پنل سعی دارند به اینگونه سوالات پاسخ دهند.

مدیر پنل: سعید رحمانی خضری

.

پنل شتابدهنده

تجربه شتابدهنده‌های نوآوری خارجی و داخلی

از حدود یک دهه پیش، شتابدهنده‌ها  کار خود را آغاز کرده‌اند و با موج‌های مختلف نوآوری و فناوری همراه شده‌اند. در ایران شتابدهنده‌های مختلفی وجود دارند که جمعی از پیشروان آن در پنل به بیان تجربیات خود می‌پردازند. چالش‌های ایجاد شتابدهنده و مدیریت آن در فضای بکر و تازه ایران چگونه است؟ چگونه دولت می‌تواند نقش مثبتی در این عرصه داشته باشد؟ دیگر بازیگران این عرصه چه نقشی در ایجاد فضای کسب و کاری مناسب دارند؟ آیا رویدادهای کارآفرینی مناسب می‌توانند نقش مثبتی در فعالیت شتابدهنده ها داشته باشند؟

مدیر پنل: حسین صابری

 .

پنل مالی

بررسی روش‌های تأمین مالی در شرکت‌های نوآور

بعد از شروع یک کسب و کار و تلاش برای رشد آن، ناگزیر قدمی وجود دارد برای تأمین مالی که برای رشد و ادامه حیات شرکت لازم است. راه حل فعلی تامین مالی و جذب سرمایه طرح های دانش بنیان چیست؟ بدیل بومی فرشتگان سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاران خطرپذیر که در نگاه جدید نقشی اساسی برای تأمین مالی شرکت‌های نوپا دارند کدام بخش ها هستند و برای ایجاد کدام یک می‌بایست تلاش کرد؟ آیا راه‌های دیگری نیز وجود دارد؟ دریافت تسهیلات مالی چه زمانی مناسب است؟ شرکت‌های نوآور بزرگ که اندازه تأمین مالی آن‌ها بسیار بزرگ‌تر است چه راه‌هایی برای تأمین مالی دارند؟ فرصت ها و محدودیت های سازوکارهای جدید اقتصاد سبز کجاست؟ بهترین استراتژی و زمان برای فروش سهام شرکت چه زمانی است؟ و چگونه سرمایه لازم را به بهترین شیوه تأمین کنیم؟

مدیر پنل: شهاب جوانمردی

 .

پنل نوآوری

روش‌های مدیریت نوآوری در شرکت‌های نوآور

شرکت‌های نوآور برای پیشرو شدن و پیشرو ماندن راهی جز جذب بهترین و توانمندترین نیروها ندارند. افرادی که سرشار از خلاقیت و انرژی هستند و مدام برای بهبود اوضاع راهکار ارائه می‌دهند. اما چگونه باید این ایده‌ها را مدیریت کرد؟ چگونه می‌توان آن‌ها را تبدیل به ارزش کرد؟ چگونه می‌توان از نوآوری‌های ناب خارج از شرکت برای خلق ارزش در شرکت استفاده کرد؟ روش‌ها و چالش‌های مدیریت نوآوری را از زبان سخنرانان این پنل بشنوید.

مدیر پنل: رضا کلانتری نژاد

.

پنل بازار

چگونگی توسعه بازار به خارج از مرزهای ایران

کارآفرینان داخلی نباید تنها به فروش محصول و خدمات در بازار داخل اکتفا نمایند. با رفع تحریم‌ها، چه فرصت‌هایی برای ورود به بازارهای خارجی وجود خواهد داشت. چگونه می‌توان بازار داخلی را به مرزهایی فراتر از همسایگان گسترش داد؟ آیا مزیت رقابتی تنها عامل است؟ چه راه‌هایی وجود دارد که احتمال موفقیت در بازار بین‌المللی را با وجود رقبای قوی و مجرب بالاتر ببرد؟ الزامات محیط زیستی برای ورود به یازارهای جهانی چیست؟ ظرفیت و مزایای بازار کشورهای همجوار و مسلمان برای حضور محصولات و کالای ایرانی چیست؟

مدیر پنل: حامد قنادپور

.

پنل سرمایه

چالش‌های سرمایه انسانی در شرکت‌های نوآور

محیط پویا و خلاق به طور مداوم در حال تغییر است، بخش اعظمی از این تغییر را سرمایه‌های انسانی شرکت‌ها به واسطه خلاقیت و نوآوری خود به وجود می‌آورند. لازمه تداوم این وضعیت برای شرکت‌های نوآور، ایجاد فضایی است که نوآوران اشتیاق کار کردن داشته باشند و ایجاد جذابیت برای کارکنان که ضمن ایجاد فضای دوستانه و صمیمی در محیط کار بازدهی مناسبی برای شرکت به ارمغان بیاورد. سخنرانان به بیان چالش‌ها و راه‌کارهای این موضوع می‌پردازند.

نظرات0